31 Mayıs 2017 Çarşamba

Gelmek bilmeyen yaz, bitmek bilmeyen tatil planları ve izleyip de "şunları yalnızca yazayım" dediğim işte o liste...

1. IBOY - 2017 notum:5/3
       web sitesi  tıklayınız >>

Kısaca film 'hadi biraz daha aksiyon olsun ki süper diyelim'!

Film önerisini arkadaşımdan aldıktan sonra konusu bakımından izlemek için çabaladığım bir film oldu. Çünkü teknolojiye olan tutkum birde bunun beyin ile kontrolünü duyunca hemen izlemek için çırpındım. Evet çok büyük kafamda kurguladım çünkü bence senaryo konusu bakımından öyle sıradan değildi. Oyunculuklar, akış, sahnelerde öyle ama beni vuran daha doğrusu film her ilerleyen dakika hep şunu söyledim " hadi bu sahneden sonra aksiyon girecek, daha da hızlanacak, kötü adamlar daha güçlenecek, yada çocuk artık içinde ki gücü fark et ve bisikletle adamın peşine düşeceğine oturduğun noktadan hallet" dedim. İşte beni sarsan daha doğrusu filmden zaman zaman uzaklaştıran nokta bu oldu, adam sınav sırasında cevapları yazarken karşısına beyninden dijital ve son hızda bir neredeyse pc ekranı açmış ama kötü adamlarımızı bisikletle kovalıyor yada oturduğu yerden olayları kolaylıkla müdahale edeceğine kendini açığa vuruyor yetmiyor, koca uyuşturucu çetesini polise ihbar edeceğine çakmakla yok etmeye çalışıyor. Ama şimdi en çok beğendiğim kısım diğer filmlerde ki gibi kahraman süper güç kazanınca götü başı ayrı oynamıyor çocuğumuz yine aynı sınıfın ve okulun dışlanan malı olarak hayatına devam ediyor. Neyse efendim filmin konusunu okursanız ve az aksiyon bol bilim kurgu severseniz film çok güzel. Film bence 5 üzerinden aksiyonu konuya göre az olduğundan 3. 


                                                                 **

2. Karaman'ın Koyunu - 2015  notum:5/3
     

Kısaca film "bu ne abi"!

Nereden veya nasıl izlediğimi görüldüğü üzere "-" işaretiyle boş bıraktım çünkü turne münasebetiyle Kayseri'ye yolculuk yaptığım sırada otobüste filmler sekmesinden tesadüf eseri görüp izlemeye başladığım bir Türk yapım film. Öncelikle film hiç tarzım değil ondan dolayı "neden izledin abi o zaman" diyebilirsiniz ama sizlerde biliyorsunuz ki otobüs yolculukları ki İzmir Kayseri 14 - 15 saat ve zorunlu tek tip yayından başladım. Pek çok sahnesinde gülmedim, oyunculukların bir, ikisi dışında hepsi iyi, senaryo bence dolambaçların iyi işlediği bir yapım. "Eee abi o zaman neyini beğenmedin?"  demeyin çünkü sadece  aynı replikle neredeyse üç- dört sahne döndü durdu önümüzde. E bundan mütevellit film tıkandı akmayıp birde üzerine sonu net belli olunca e yeter artık hadi tatlıya bağlayalım şu "Yeşil Vadi" Osmanlısı zamanını demek kaldı bize de. Neyse demem o ki efendim küfürsüz, bel altı olmadan bir Kemal Sunal'lar, Adile Naşit'ler ve daha ustaların tadı olmasa da o havada ki "Yeşil Vadi" hikayesi gibi bir komedi filmi karşımızda. Arada hatta izlerken "lan bu 'Arka Sıradakiler' de ki 'İbo' değil mi? O hala devam ediyor mu la bu işlere" diyeceğiniz, çoğunun yüz olarak tanıdığınız ama ismen çıkaramayacağınız bir film işte sizle. İyi seyirler.
 Bence 5 üzerinden 2 buçuktan 3. 

 **
3. Cadılar Zamanı - 2011 notum:5/3
       web sitesi  tıklayınız >>

Kısaca film 'yapma ama nerede bunun büyüsü, hadi tamam iyi işte'!

Film tam anlamıyla tür olarak ve konu bakımından fakat genede bu filmde de fantastik doğa üstü güçleri ve bunun akabinde gelişen aksiyonu göremedim biraz hevesim kursağımda öylece izledim. Şimdi bazı sahnelerde Allah'ı var ben bile o büyücüye inandım deyip daha fazla açık vermeden devam ediyorum. Film savaş sahneleri, mekanlar, akış hızı ve fantastik mantığı süper oturmuş güzel giderken bir türlü daha güçlü ve göze sokulur cinsten bir ne bileyim büyü olur, ayin olur, cadısal bir şeyler olur ama nerede yokkk! Derken keşke o final olmasıydı, o finalde ki şeytan görsel efekti ve az başaralı klasikleşmiş o şeytan figürüyle olan 'eh işte' dedirten o savaş sahnesi dışında film güzel, İzlenir. Hoş sene olmuş 2017 sanki izlemeyen kalmış mıdır ki? Ayrıca vebanın da şeytanın dünyaya getirdiği bir hastalık olarak işlenmesi beni benden aldı. Neyse film fantastik olayların getirdiği aksiyonu sevenler için izlenmesi gereken güzel bir film. 
Film bence 5 üzerinden aksiyonu konuya göre az olduğundan 3. 

                                                                 **

4. Şöhret Yolunda (Şöhrete 30 gün) - 2004  notum:5/2
        web sitesi  tıklayınız >>

Kısaca film "e bu çok basit oldu, her şey belli"!


Evet gene bir eski yapımla karşınızdayım. Neyse sözü fazla uzatmıyor ve buna benzer trilyon yapım bulunan filmler arasında yine aynı konu aynı taktik tek fark ufak tefek komiklikler ve biraz esmer tenler ve kültürler eklenerek biz seyircilerin önüne sürülmüş. Yine tamamen boş vaktimde konusunu dahi okumadan açtığım ve sonunu daha 15 dakika olmadan netleştirdiğim, sahneler arası geçişin teee marimar, rozalinda zamanında kalma ergence  windows movie maker efektlerinin süslediği kolay anlaşılır beyin yormaz standart bir yapım. konusu basit işleyişi basit eğer zaman ayırmak ve pişman olmak isterseniz 
ama tamam  o kadar değil bazı sahneler cidden güldümbuyurun izleyin. İyi seyirler. 
Bu arada senin mis gibi evin var kızım, sen neden giderde illa karacan da yaşarsın bu nasıl basit bir maceraperestlik! 
Yada film açılış sahnesinde ve stüdyo kayıt sahnesinde, madem kızımızın sesi canlı performansta milleti etkileyecek kadar iyiydi neden ilkokul çocuğu kandırır gibi he heyle geçiştirildi?
Ya peki o saçma single albüm tanıtımı partisine ne demeli. Kuru kalabalık az daha para verip figürasyon tutamadınız peki efektle de mi çoğaltamadınız? Tamam geçtim ulan bari kamera arasında kileri öne çıkarsaydın yeterdi. 30 kişiyle hadi olsun 35 kişiyle bu kadar büyük yapım firması partisi mi olur? Neyse sustum ;)
 Bence 5 üzerinden 1 buçuktan 2. 

 **

5. Telefon Kulübesi- 2002 notum:5/5
       web sitesi  tıklayınız >>

Kısaca film 'adamlar telefon kulübesiyle nasıl bir film yapmışlar be abi'!


Evet biraz eski belki ama süper bir film. Hala sizlerde benim gibi izlemediyseniz mutlaka başına oturup izlemeniz gereken çok başarılı bir yapım. Genede klasik olacak ama adamlar tek mekanda bir telefon kulübesi 500 figürasyon, plato işçilerinin "abi yırttık sadece sokak yapacağız" dediği bir yapımda aksiyonun hiç düşmediği sonra ki sahneyi bekler o adam terledikçe bizde terleyen bir yapım. Tamam çok güzel başarılıda genede sormak istediğim bazı sorular var misal o adamın gözlüleri ne abi. Sen başrolsün o gözleri bizim seneye pipisi kesilen 'Emre Göksücan' bile düğünlerde takmak o nasıl gözlük la. Hadi o yapım yılında moda ve gideri olan üründü peki o takım elbise ne? Oyuncunun üzerine 4 numara büyük abi? Sorarlar adama sette terzi yokmuydu diye? Birde en çok şu ilk dakikalarda polise takıldım, adamın biri adamı öldürdü ve telefon kulübesinden ısrarla öleceğini bilse de çıkmıyor, abi halen daha nasıl olursa olayın içinde bir zorlama olmadığını anlamazsınız, birde adamın karısı gelmiş psikolojik bir rahatsızlıkta yok dercesine durumu açıklıyor taa ne zaman durum fark ediliyor o göz kapağı düşük polisimizin kırmızı lazeri görünce ohooo ölme eşeğim ölme.

Ha birde o hayat kadınlarının o telefon kulübesi ısrarı nedir? Bence polisle bağlantı kurulması için daha başarılı bir bahane yazılmalıydı. Yada üst düzey yönetici ölüyor ve polis hiç soruşturma yapmıyor ve bu adamımız da bu başrolümüzü buluyor neyse tamam bu kadar mantıksız mantık aramam saçma diyip aksiyon ve terleten filmler seviyorsanız izleyin .
Film bence 5 üzerinden 4 buçuktan 5. 

                                                                 **

6. Charlie İş Başında- 2007 notum:5/5
       web sitesi  tıklayınız >>

Kısaca film 'güldürken çok güldüren :)'

Bizim Türk yapımı maymunlu dizilerden ismini duyduğumuz, Sherlock Holmes film serisinden baba figürünü gördüğümüz, vaktinde işçi bayramı günü vizyona giren bu film bence çok başarılı be abi ;) Zengin olan hep kafasız, parasıne güvenen kanunsuz işleri "Amerikan Filmlerinde" sadece uyuşturucu olan bir profilin dışında zengin, ilgisiz genç figürü çizen benim gördüğüm ilk yapımlardan diye bilirim. Ayrıca anne karakterinin Charlie'nin her yaptığı tutarsız ve ceza içermesi gereken davranışlarında ki şuursuz ve saçma tepkileri filmde beni benden aldı. Her sahnede ayrı gülüp, ergen Amerikan filmlerinde ki tipik bel altı gösterimle güldürmek yerine kaliteli replikle tebessüm ettiren, komedi severlerin tercih etmesi gereken yada rahat bir nefes almak isteyenlerin mısır veya cipsle güzel gidecek güzel bir film. Ayrıca Charlie karakterini oynayan oyuncunun bir önce ki filmi olan Tuhaf Thomas ta ki gibi başarılı oyunculuğu ve neredeyse bire bir aynı mimikleri ufak çaplı hayatını araştırırken gördüğüm hüzün karşısında yıkıldım. "Gencecik çocuk geçen sene vefat etmiş" 
Film bence 5 üzerinden 4 buçuktan 5. 

                                                                 **
7. Nerve- 2016 notum:5/5
       DVD
Kısaca film 'waoww :)'

Vala son zamanlarda izlediğim en iyi filmlerden biri olsa ki film sonunda arkadaşımın beynini "toplumsal kültürel yıkılmalar, teknolojinin kıyımları vs vs" diye klasik söylemlerle, kafa tasını ekmekle sünnetledim resmen. Abi film tek kelimeyle cidden "waowww" Müthiş hızlı, sekteye uğramadan anlayana tek tek atışların olduğu, hem heyecanlandıran hemde evet öyle oluyor dedirten bir yapım. Hele o motor sahnesinde bende öldüm öldüm dirildim. Yada merdiven görevinde yüreğim ağzımda acaba ben olsam ne yaparım diye izledim. Ha bu arada abartmıyorum tam konsantre film müthiş derim. Buradan da oyun yapımcılarına ki İnşallah Türk bir yapımcı olur bu filme adını veren oyunun daha ahlaki ve kanunsal halini yapmasını rica ve temenni edip filmle sizi baş başa bırakıyorum. İyi seyirler.


Film bence 5 üzerinden 5. 

                                                                 **
8. Evdeki Düşman - 2009 notum:5/5
       web sitesi  tıklayınız >>

Kısaca film 'acıma yetime, döner koyar senin dübüre'!

Yuh diyorum, oha diyorum, bol kan diyorum. Ayıp ama ya seni evlat edinen aile bu yapılır mı? Allah korkun yok mu diye yazıya başlayıp fazla ipucu vermeden devam edeyim. Eğer vahşi, kanlı, vicdansız ve acımasız psikopatça gerim gerim gerilim sevenler varsa bu 2009 yapımı filme bir bakın. Abi adını 'Evde ki düşman' demişler ama harbisi böylesi düşman g.tüne. Bu ne, sen küçücük hanım hanımcık insansın, tamam okul arkadaşlarından, üvey kardeşlerinden intikam alıyorsun da, Allah'ın kulu, Allah'ın yolunda ki rahibe hanımcıktan ne istiyorsun vala çarpılırsın. Yok dinler mi bu düşman, kan uyur düşman uyumaz diye film de bir kan dökmeye başlıyor pir başlıyor. Her dakika bir ölüm bir gerilim ama hakkını vermişler şimdi. Süper işlenmiş hikaye, güzel arka plan çalışmaları ve harika oyunculuklarla müthiş bir film. Valla ne yalan söyleyeyim ben de bir ara baş rolde ki o psikopat kıza tokat atasım geldi ki şükürler olsun ben yerime süper bir geçirdiler. Abi harbi harbi o kızın oyunculuğu ne müthiş. Demin birini öldürdü gitmiş köşeye bana bir zero kola, zıkkım iç bok içesice diyesi geliyor insanın . Ya o koca olacak salağa ne demeli, her bok önünde dönüyor o hala varsa yoksa beş para etmez çizimlerinde derdin de diyip mimar olduğunu düşündüğüm evi müthiş beye saygılar. :D Ben tek şeyi merak ederim, o küçük çocuk hastanede ne oldu, bu filmin ikisi ne zaman çıkar;)
Film bence 5 üzerinden 5

                                                                 **
9. Halka 3 - 2017 notum:5/4
       web sitesi  tıklayınız >>

Kısaca film 'vayy iyi bağladılar ha ;)'!

Evet herkesçe malum bir film tutarsa hele ki bu korku veya aksiyonsa bunun minimum 20 seri filmini çıkarır ve bazılarında sıçarlardı yapımcılar. Hele ki uzun süre önce yapılmış devamı sonra gelmiş bir yapım varsa kesin o sonradan gelen diğer tüm serileri de peşinden sürükleyerek fosseptik çukuruna sürüklerdi. Ama bu sefer bu oldu mu HAYIRRR! o yüzden yapımcılara yönetmenlere teşekkürü borç bilip en güzeli senaristimizin ellerinden öper kalemine sağlık deriz. Ne yaparlar normalde seride "ki bu seride tüm sırlar çözüldü" devamında kalan sırları yada sonlanması gereken cinayetleri sağlarlar yani kalan sırları çözerler. E bu sırlar diğer 2 filmde çözüldüyse cinayetler durduysa o zaman ne olacak işte o zaman senaristin keskin zekası devreye giriyor ve o da ne bizi sırların başlangıcına yani bu kızımız hani kuyuda ki kızımız var ya o kızımız kimmiş böyle sulu zırtlak dolaşıyor muş ona gidiyor bu sırada da bir kaç üniversiteye yeni başlamış "abi üniversitede kızlar teklif ediyor -çay içmeye" tipli gençleri öldürüyor ve finalde "-ceee eee" serinin 4 ve 5  ve tutarsa 10 a kadar yolu var selamını çakıyor. Neyse aksiyonu ve özellikle serinin birinci film de ki gizemi olmasa da o başrol kızımızın azmi güzelliği ve az ağlak suratı ve her boka taşla sopayla dalan son durak serisini hatırlatan açıları olsa da film izlenir.Birde hala benim gibi bu seri filmin orijinal hali yani ilk 1998 yapımı Japon filmini izlemeyen varsa tavsiye ederim yorumları fena ilk fırsatta izleyeceğim.İsmi Ringu. 
Film bence 5 üzerinden 3 buçuktan 4

                                                                 **
10. Solomon Kane - 2009 notum:5/4
       DVD

Kısaca film 'Güzel böyle başladıysa sonu uçar'!

Filmi arkadaşlarımla beraber birikmiş DVD ler arasından gördük ve izlemeye koyulduk lakin film internette mevcut olduğunu gördüğümü hatırlatım tesadüfen bulduğumuz filme seyire daldım. Filmin giriş sahnesinden başlayacak olursam muhteşem başlıyor hatta arkadaşlarımın hepsi tam senlik diye de eklemesiyle filme bayağı kaptırdım. İlerleyen sahnelerde ki aksiyonda en az giriş kadar kuvvetli konu, hikaye işlemesi ve sürükleyiciliğiyle ciddi anlamda başarılı bir film. Ben sadece kısmı zamanlarda Cadılar Zamanında yapımında ki bazı hikayesel benzerlikler görsem de bu film ondan daha eski olduğunu fark edip susmam ayrıca temel bazda ikisi de Süleyman'ın anahtarı kitaplarında ki şeytani güçle savaşması haklı olarak benzerlikler göstermesine sebep oluyor. Ben sadece kocası ölen o kadın ormanda bir başına ne bok yemeye kaldığını, babanın yoldu gördüğü birine neden bu kadar güvendiğini ve bu atlı araba ne ara yayan olan kahramanımızı sollamışken gerisine düştü onu merak eder bre deyyuz madem yeminini bozaktın gencecik delikanlı ölmeden bozsaydın a şerro der filmi beğendiğimi belirtirim. Aksiyon ve fantastik severler kesinlikle izlesin ikisinin muhteşem harmanlanışı bu filmde.
Film bence 5 üzerinden 4

                                                                 **
Categories:

1 yorum:

  1. Telefon Kulübesini özellikle tavsiye ederim. Tek planda, gerilimin hiç düşmediği güzel bir film

    YanıtlaSil

Subscribe to RSS Feed Follow me ha! :)