17 Temmuz 2014 Perşembe

Bu hafta, aslında seçildikten sonra bile çok konuşulacak yani haftaları ayları alacak bir konuya kısaca ve tutuklanmadan değinmek istiyorum.

Geçmişten başlayacak olursak eskiden muhtar seçmek gibiydi başbakanlık yani elbette önemliydi ama dünya çapında sonuçlar belliydi. Parlamenterler konuşmaz dünyanın pek ilgisini çekmezdik. Şimdi bırakın genel seçimi yerel seçim bile dünya gündemine düşüyor. Bu durumda Türk demokrasisin de aaa çocuklar gülmeyin ciddi bir şey yazıyorum komik mi Türk demokrasisi demem neyse ilk olan cumhurbaşkanlığı seçimleri de doğal olarak geniş yer kaplıyor.

Bu da bendeniz gelecekten gelmeyen adam olarak gelecek zamanlar da Türkiye demokrasisi adına her attığı ilk veya son adımda bayağı yer edineceği gerçeğini doğuruyor.
Tabi bu dünya basınlarında ve meclislerinde yer edinmemiz bizim ekonomimizin düzelip teknoloji ve ihracat alanlarında geliştiğimiz için değil, bakalım nasıl daha çok teoriler üretiriz, oyun sayısını kaça çıkarırız demek için.

Şimdi eğri oturup doğru konuşalım benim yaşım hadi genç ama bunu söylemek için yaşın artık bir önemi yok ki bence. Bakarsak eğer geçmişe her ilkokul sıralarında dirsek çürüten Türk genci olarak 'Ülkemiz bulunduğu jeopolitik konumdan dolayı köprü görevi görür ve çok önemli bir konumdadır. Ayrıca her çeşit tarım ve hayvancılık yapılıp dört mevsimi en iyi yaşamamızı sağlayan bir iklime sahibiz' repliklerini defalarca öğretmenlerimizden duyduktan sonra halen ülkemiz üzerinde hiç bir oyun oynanmıyor denemez sanırım.
Yani bir monopoly bile oynarken kaç çeşit tilki çeviriyoruz kafamızda mecidiyeköyler bebekler için, koskoca Türkiye için mi çevrilmeyecek.

Bu konu elbette derin ama şu da gerçek hemde elimizin tersiyle itilemeyecek kadar biz her geçen yıl dünya gündeminde daha çok yer alır oluyoruz.
Eskiden talk showlarda bırakın Türk konukları adı bile geçmezdi. İşte artık dünyanın evlerine bile konuk olur hale geldik.
Gelecekten gelseydim ne kadar daha çok gündemde neyle geldiğimizi kesin söylerdim ama tahminimce her geçen zaman daha çok yer edineceğiz ama bu çok ta eğlenceli konularda olmayacak gibi.

Son cümlelerde tekrar ana konuya dönecek olursak elbette gelecekten gelmesem de bir tahminim var gelecek hakkında. Şu seçim konusunda... O da maalesef ki benim siyasi ve düşünce yapıma uymayan  biri olacağını söylüyor. İsim vermekten korkmuyorum ama yazılarımı net inceleyin kimin olacağını düşündüğüm çıkacak ortaya.

Tabi benim ki sadece gelecekten gelmeyen bir adamın düşüncesi...

Haydi iyi reyler...

0 yorum:

Yorum Gönder

Subscribe to RSS Feed Follow me ha! :)